Seier i serieåpningen!

Postet av Moelven IL - Fotball den 11. Apr 2015

Drømmeåpning på serien for a-laget!

Med Lillehammer i serieåpningen var nok mange modøler litt skeptiske til hvordan resultatet av serieåpningen skulle bli. Lillehammer er av mange tippet i toppen, mens det har vært litt usikkerhet rundt Moelvens lag. For dem som måtte tvile, Moelven blir å regne med i årets 3.divisjon.

Kampen startet jevnt og tett på den strøkne kunstgressmatta på Gaupen Bernabeu. Lagene delte på å ha ballen, og de helt store sjansene ble ikke skapt de første minuttene. Etterhvert tar Lillehammer litt over i banespillet, men uten at de klarer å skape de helt store mulighetene allikevel.

Etter rundt 20 minutter blir Mikkel spilt gjennom og havner mer eller mindre alene med keeper. Han blir meid overende av Lillehammers sisteskanse, og hele Gaupen roper på straffe. Dommeren vil imidlertid ikke være med på det og dømmer corner. For oss som så på så dette ut som et soleklart straffespark.

Etter dette er det Moelven som tar totalt over. Lillehammer presses mot eget mål, og etter halvtimen dømmer dommeren straffe etter en hands i feltet. Debutant Gultekin Guven gjør seg klar, og banker ballen sikkert i hjørnet. 1-0 til hjemmelaget. Resten av omgangen presser Lillehammer på litt igjen, og Moelven blir til tider vel lave i presset. Allikevel klarer Moelven å stå i mot presset og går til pause med ledelse 1-0.

Sesongens redning!

Andre omgang starter som den første sluttet. Moelven blir til tider veldig lave i presset og det er Lillehammer som styrer. Hjemmelaget blir presset tilbake, og Lillehammer er flere ganger nære å skape store farligheter.

Midt i andre omgang kommer kampens største Lillehammersjanse. En avslutning fra bare et par meters hold er på vei inn i mål, men på en eller annen helt vanvittig måte klarer Stig Atle å stoppe den. En helt sinnsyk redning, og uten å ta for hardt i så kom nok årets redning allerede i seriestarten i 2015.

Etter hvert klarer Moelven å komme seg litt høyere i bana og får ha ballen litt mer. Det blir skapt en del farligheter, spesielt på gode dødballer fra Stig. Små marginer gjør at det ikke blir scoring på en av disse. Mot slutten av kampen flytter Lillehammer opp midtstopper Kvello, og slår mer langt. Moelven kjemper iherdig for å rydde unna, og klarer dette. På overtid får hjemmelaget en kontringsmulighet. Per ender alene med keeper, scorer sikkert, og avgjør kampen med 2-0 til Moelven over Lillehammer.

En lagseier

Det er mange som gjør en god kamp for Moelven i dag. Midtstopperne har bra kontroll og både Bau og Guven gjør en solid kamp. Stig Atle blir kåret til banens beste spiller av den lokale juryen.

Det er ingen tvil om at dette var en solid lagseier. Det er kanskje tidlig å konkludere med hva slags Moelvenlag vi får se denne sesongen, men ut i fra dagens kamp kan vi i alle fall si følgende: Moelven kommer til å være et lag som står sammen og kjemper knallhardt for å få tre poeng hver gang!

Det er også verdt å trekke fram debutantene Sivert Aaseth og Sivert Borgedal. Begge født i 1998, og ingen med obligatorisk a-kamp før denne kampen. Begge to spilte 90 minutter og imponerte stort på midtbanen med en vanvittig innsats og mange gode involveringer med ball.

Totalt sett var dette en veldig gledelig start på årets sesong. Noen har kanskje vært skeptiske til årets Moelvenlag, men i dag beviste gutta virkelig at det kan bli moro i parken også i år!

Neste kamp er mandag 20.april borte mot Ranheim 2!

Moelvens lag: Stig Atle Lillesveen - Lars Rognlien, Simen Nysveen Johansen, Gultekin Guven, Stig Heggelund - Sivert Borgedal, Ken Andsjøn, Sivert Aaseth - Mikkel Moen, Arturas Kasputis, Per Kyllingstad

Benyttede innbyttere: Pål Skaugen

Mål: Guven og Kyllingstad.

NB: Det var ikke bare på bana at Moelven leverte solid i dag. Fra speakerbua leverte Øystein Storli stort på twitterfronten kampen igjennom. Godt at den gamle målsniken fortsatt kan bidra med litt!