Uavgjort mot Orkla!

Postet av Moelven IL - Fotball den 1. Mai 2015

Moelvens lag:
Stig Atle Lillesveen - Lars Rognlien, Simen Johansen, Gultekin Guven, Stig Heggelund - Thiago Andrade, Ken Andsjøn, Arman Nazari - Erik Sigtbakken, Arturas Kasputis, Mikkel Moen

Benyttede innbyttere: Henrik Dahlsveen, Sivert Borgedal, Truls Heggelund

Mål: Arman og Guven

Moelven tok i mot Nils Arne Eggens Orkla til kamp. Trenerlegenden var selv ikke med til Moelven, men det var tydelig å se at filosofien hans fungerer også på nivå fire i Norge. Det er bortelaget som tar tak i kampen fra start, og allerede etter sju minutter tar de ledelsen etter et langskudd. Bortelaget fortsetter å presse på og skaper flere gode muligheter i første omgang. Moelven klarer ikke holde særlig på ballen, og skaper ikke de helt store farlighetene i starten.

Etter hvert kommer vertene mer med i kampen har en god periode etter rundt halvtimen. I denne perioden kommer også utligningen. Etter litt klabb og babb i feltet avslutter Stig i tverrligger. Mikkel er på returen og header i tverrligger igjen. Arman er på den neste returen og får pirka ballen i mål. 1-1. Frem til pause er det noenlunde jevnt og lagene går til pause med ett mål hver.

I pausa varmet publikum seg med en kokurranse der det skulle kastes tennisballer nærmest mulig en pinne som var plassert ute på bana. Stor underholdning, og et veldig godt initiativ.

Etter pausen er det bortelaget som tar over det meste av kampen. De skaper masse sjanser i denne omgangen, men klarer ikke få uttelling. Moelven sliter veldig med å få etablert noe særlig spill, men kommer allikevel til noen farligheter i ny og ne. Etter 85 minutter for bortelaget uttelling for alle sjansene sine. Et skudd fra 17-18 meter sniker seg inn i hjørnet bak Stig Atle. Man kan ikke si annet enn at det var fortjent med ledelse til Orkla.

Fire minutter på overtid skjer det som hele Parken hadde håpet på. Guven havner plutselig alene med keeper og setter ballen i åpent mål, til vill jubel blant alle modøler. Dette er også det aller siste som skjer i kampen, og dommeren blåser av på det påfølgende avsparket. Kampen ender 2-2.

Man må være ærlige å si at Moelven var heldige som fikk med seg poeng fra denne kampen. Orkla var et godt lag, muligens det beste Moelven har møtt så langt. Allikevel er det gledelig å se at hjemmelaget ikke gir opp, og kjører på de siste minuttene for å få en utligning. Denne innsatsen blir veldig viktig framover.

Ellers kan det nevnes at brasilianeren Thiago Andrade startet sin første kamp for Moelven i dag. Uten at han preget kampen så veldig i dag, fikk vi se en del krydder som Moelven virkelig kan få nye godt av framover.

Neste helg tar laget turen til Fåberg for å møte Jostein Wahls gutter på Jorekstad. Vi håper at mange modøler tar turen for å støtte gutta i den kampen!

Det var 162 betalende tilskuere i Idrettsparken i dag. Gledelige tall!