Moelven 2 - MBK Domkirkeodden 3-3

Postet av Moelven IL - Fotball den 13. Mai 2015

Vi var så heldige å ta i mot MK Domkirkeodden til deres aller første offisielle kamp.. Dette er et nyoppstartet lag bestående av mange solide fotballspillere som har lang 2.diverfaring.. Så vi visste at vi fikk en tøff kamp i vente.

Laget vi mønstret var Jens Alhaug, Andreas Barli Solbakken, Vegard Glorud, Øystein Storli, Sivert Borgedal, Ove Hoff, Christian Bråten Larsen, Toni Skoglund, Mikkel Moen, Jon Vegard Torgersrud og Thomas Ludvigsen. På benken satt Pål Jostad, Trond Atle Tajet, Johnny Østli og Simen Ottermo.. Dommeren var Samir Nazri fra Lillehammer, som møtte opp ca 12 min før kamp, smurte seg inn med varmekrem og var var klar for kamp

Vi skjønte allerede i oppvarmingen at dette var alvor da Ove Hoff måtte snike seg inn i kiosken siden samboeren for dagen stilte opp som kioskvakt. Respekt. Så ut som vi var småredde før vi skulle gå ut så Vegard fortalte en grei vits som lettet på stemningen i garderoben..

Vi gikk ut sånn passe lavt og lyktes ganske så bra med det.. Bortelaget med mye ball men skapte lite sjanser første kvarteret.. Toni prøver seg innenfor 16 meteren, blir felt og straffe til oss. Der hoverer Hoff frem og setter ballen til andre siden enn det keeper Bredo hadde tenkt seg. 1-0.
Det tar ikke mange minutter før bortelaget utligner. Langt innkast, stuss og mål. Halvslapt av oss men hjelper lite nå..

Så følger noen perioder med litt stillingskrig. Det var ikke enkelt å spille finspill på matta noe regnværet de siste dagene må ta skylda for. Christian Bråten Larsen bestemmer seg for å være ving av ypperste klasse og danser seg nedover venstrekanten. Legger perfekt inn til Ludvigsen som stenger ballen i nettet. Vi er på nytt i føringen.. Det holder seg inn til pause tross stolpeskudd og noen Bjørkesjanser som han valgte å ikke sette mot gamle lagkamerater. Forøvrig godt keeperspill av Jens.

Jostad kom inn for en småstøl Storli etter ca 40 min og i pausen kommer Ottermo inn for Ændreas..

Andre omgang starter noe puslete og vi slipper inn et enkelt mål etter litt tull.. Heldigvis retter vi det opp på etter en corner fra Toni. På forsøk nr 2 leverer han presist inn til Ludvigsen(nok en gang) som med en pent hodestøt sender oss opp i 3-2 ledelse.. Etter det har Sivert en god mulighet etter et herlig raid, men keeper er nede med en flott beinparade
Vi hadde litt småskader i laget og Toni Og Jonnis må ut etter ca 60 min.Da kommer Johnny og Trond Atle inn og gjør en solid jobb.

Bortelaget styrer det meste av det som skjer og det er bare tidsspørsmål på når 3-3 kommer. Og det kommer etter et skudd som blir slått i stolpen av Jens, men på returen settes ballen kontant i nettet. Fortsatt over 20 minutter igjen. Ludvigsen må gi seg og inn igjen kommer Storli.
Minuttene går og sjansene blir større for bortelaget. Heldigvis har Jens en god dag i buret og redder unna. Og når de til slutt spiller seg flott gjennom blir vi reddet av en offside som trolig er feil. Heldige. Så er vi drituheldig da dommer blåser straffe to min på overtid. Her slenges noen gloser mot dommeren som trolig ikke bør komme på trykk her. Nevnte ovenfor at Jens hadde en god dag og han avslutter kvelden med å redde straffesparket. Dommer blåser av sekunder senere. Uavgjort mot seriefavorittene føltes som en halv seier.

Framhever den gode innsatsen alle legger ned i dag. Vi står på, løper, takler og hjelper hverandre hele veien. Vanskelig å kåre hjemmelagets beste men Glorud og Ludvigsen er absolutt hete kandidater.
Takker "munkene" for kampen. Moro å spille mot gode fotballspillere. Og det har dem nok av i massevis. Lykke til videre på veien mot 4.div