4 nye kamper spilt - tiden flyr - FASIT: 10 poeng

Postet av Moelven IL - Fotball den 23. Aug 2016

Den siste tiden har vårt a-lag spilt fire nye kamper. Her følger en kort oppsummering av disse fire.

-------------------------

Vang - Moelven 1-6.

Offensivt var kanskje dette sesongen beste kamp så langt. Vi skaper en haug med sjanser og 6 scorede er ikke et mål for mye.

Vi styrer kampen fra A til Å.

----------------------------------

Moelv- Ridabu 0-0.

Normalt pleier 0-0 kamper være kjedelige, men gårsdagens kamp i parken var alt annet enn kjedelig. Det var full innsats fra start til mål.
Kamplanen fungerte nesten hele kampen ut, det mangelt kun skåringen, men de kommer.
Det som gleder oss i støtteapparatet er at det vi har fokus på i treningsarbeidet begynner å komme i kamper. Vi jobber knallhard kollektivt både offensivt og defensivt. Vi ga ikke normalt ballsikre spillere hos Ridabu ro i et sek.
Vi begynner å få et bra balltempo, vi bruker få touch og har bra bevegelse. Vi har noen "dropp" i intensiteten i løpet av kampen, men målet fremover er at disse "droppene" skal bli kortere og kortere. Vi vet at vår spillemåte krever 100 % innsats all over, derfor er det viktig som i går at da vi ikke har mere å gi, så bytter vi. Det er en ærlig sak.
Vi har en stor tropp så vi har alltid spillere som er klare til å komme inn med full innsats. I går ble ikke alle våre innbyttere benyttet, men vi har som kjent ny kamp allerede på søndag.

Les hva Ridabu skriver om kampen på sin hjemmeside.
nyt freddan

----------------------------------

Moelv-Dombås. (1-0) 2-0.

Perfekt gress og solskinn. Alt lå til rette for en fin dag for fotball.
Dombås var motstander i dagens match i parken. Et Dombås lag som startet sesongen svakt, men som har spilt se kraftig opp de siste kampene. Ut fra dette viste vi at dette ble en ingen "walk over" kamp.

Vi gjorde som avtalt tok tak i kampen fra første stund og produserte sjanser på sjanser, men målene lot vente på seg.
Skulle dette bli nok en kamp hvor vi ikke satte våre sjanser?
Men etter en corner setter Abbas den i mål via Dombås sin keeper.
noen sier selvmål, men det er vikitg å være PÅ i slike situasjoner.

Vi går til pause med ledelse 1-0 som er bra, men vimener at vi har mer å gå på. Balltempo må opp, pasningskvaliteten må bli bedre, likeså aggressiviteten.
Andre omgang ble oppstykket pga ikke mindre enn tre utvisninger, i en kamp som ikke akkurat var av det stygge slaget. Sivert Aaseth fikk to gule og derved litt tidligere dusj enn de andre. Dombås sin keeper måtte også overlate sine hansker til en annen da han felte Håvard på vei igjennom. Dommeren mente at dette skjedde innenfor 16m, og Bau ruslet rolig bort fra sin midtstopperplass for å sette den. Straffa ble plassert rolig inn i hjørnet med hjelp av stolpen.
Etter dette skjedde det ikke så mye, og da dommeren blåste av kampen kunne vi innkassere 3 nye poeng.

Vi gjør en OK + kamp, vi er et støkke unna intensiteten vi hadde i forrige kamp, vi er for slappe i pasningspillet, men vi skårer to, holder nullen og vi får 3 Tre viktige poeng.
Et stort + til Davod som debuterer fra start og gjør en kanon kamp.

--------------

Lillehammer 2 - Moelv 3-6

Mandag kveld var tabellnabo Lillehammer 2 motstander på Stampesletta. Vi åpner kampen bra og skaper et par halvsjanser allerede i åpningsminuttene. Vi flytter ball bra med tempo og det er bra trøkk i det vi foretar oss.

1-0 kommer etter en finfin ballvinning av Stig høyt i banen. I feltet venter Håvard som enkelt setter ballen opp i lengste møne. Det tar imidlertid ikke lang tid før en rask Lillehammerspiller løper seg gjennom og lobber ballen i fin bue over Jens. 7-8 minutter etter utligningen tar vi igjen ledelsen. En corner blir stusset bakover hvor Glorud bruker sin myke lyske og strøkne høyrefot til å volleyere Moelven opp i ledelsen. Denne gangen har vi ledelsen noe lenger (nærmere sagt 8 minutter) før en Lillehammerspiller kjører dobbel nutmeg og 2-2 er et faktum.

Rett før pause får imidlertid Ken muligheten fra 11-meteren etter at Håvard har fått smake litt på det grønne kunstgresset og tilhørende gummikuler. Vi tar igjen ledelsen.

Etter pause setter vi to kasser i løpet av det første kvarteret; Borgedal med en vakker heading og en uheldig Lillehammerspiller. Etter 75 minutter slipper vi dessverre nok inn en bakover, noe som var usedvanlig unødvendig i en periode hvor vi styrer absolutt alt. Heldigvis har Abbas funnet fram til Stampesletta etter en busstur hvor han har vært innom alle Mjøsbyen, og han setter inn 6-3 få minutter etter reduseringen.

Resten av kampen har vi ballen stort sett hele tiden uten å skape de største sjansene.

Totalt sett gjør vi en bra match, men vi varierer i prestasjonen. Noen perioder er veldig bra, mens andre perioder er litt rotete. Vi scorer 6 mål - noe som selvsagt er bra. Det skal også legges til at vi spiller neste hele kampen mot 10 mann etter at en Lillehammerspiller ble utvist tidlig.

Vi har fått en bra start på høsten med 13 poeng av 15 mulige. Det kan bli en morsom høst. Artig er det også at vi framstår i mye større grad med en identitet som lag enn vi gjorde i vårsesongen.