Moelven 4:0 Vang

Postet av Moelven IL - Fotball den 3. Mai 2016

2. serierunde: Seier 4-0 mot Vang. (3-0)

Laget: Martin Jansrud – Henrik Dahlsveen – Simen Johansen – Vegard Glorud – Trond Barli – Sivert Borgedal – Ken Andsjøn – Christian Bråthen Larsen – Mikkel Moen – Truls Heggelund – Markus H. Lund

Benyttede innbyttere: Abbas, Lars Rognlien, Hauk Fossen, Ole Petter Brandsrud.

Moelvens beste: Laget.

Årets andre seriekamp fant sted på selveste Gaupen Bernabeu. Etter 6-0 i første kamp var troen på nok en god prestasjon sterk i spillergruppa. Allikevel var vi fullstendig klar over at vi måtte opp mot vårt beste for å bryte ned Vang. Før hver kamp har vi et mål om at alle skal yte 100% innsats, selv om ikke alt flyter hver eneste gang.

Første del av kampen er relativt rotete og finspillet uteblir. Midtveis i omgangen står imidlertid Mikkel godt plassert i returrommet, dunker til på halvvolley og ballen fyker ned i motsatt hjørne. Selv etter 1-0 scoringen sliter vi med å skape de store sjansene. Balleinnhavet er stort, men Vang ligger lavt og gjør det vanskelig for oss. Vi klarer ikke å opprettholde godt nok balltempo og presisjon til at vi klarer å spille ut motstanderen. I det stadionuret bikker 44 minutter gjenvinner Henrik Dahlsveen ballen høyt i banen. Inne foran mål venter Markus Holte Lund som har en enkel jobb med å dytte ballen i kassa, etter litt klabb og kabb i forkant. En herlig gjenvinning av Henrik – dette vil vi se mer av! 2-0 til pause er et godt resultat tenker mange, men Sivert Borgedal har andre planer. Sivert fisker opp en håpløs ball som en Vangforsvarer desperat prøver å skjerme utover linja, og inne foran mål venter nok en gang Markus. Deilig å se innsatsen til Sivert i den situasjonen. Markus skal også ha honnør for at han er på rett plass til rett tid ved to anledninger.

Andre omgangen er på mange måter lik første. Vi har enda mer ballinnehav, men de store sjansene uteblir. Vang på sin side skaper fint lite. Martin Jansrud gjør en god jobb i målet og har stort sett kontroll på det som kommer. Også i denne omgangen sliter vi med å få ballen til å gå fort nok på det våte kunstgresset. Vi bruker litt flere touch, og vi klarer ikke å brette ut spillet i stor nok grad. Nå skal det jo understrekes at Vang ligger veldig lavt og det ikke er så enkelt å tre seg gjennom, men sannsynligvis vil vi nok komme borti flere sliker kamper i sesongen – så dette må vi øve mer på. Vi blir litt for upresise og vi har ikke mange nok bevegelser samtidig til at Vang blir satt på store nok prøvelser. Etter 75 minutter får Christian skuddlege fra 17-18 meter og ballen triller fint inn nede ved stolperota.

Oppsummert er vi veldig godt fornøyd med resultatet. 3-0 etter første omgang er veldig godt betalt. Samtidig ser vi at vi har en del å jobbe med. Det som er bra, er at vi løper. Vi er flinke til å gjenvinne ballen kollektivt ved balltap. Vi løper veldig mye mer enn vi gjorde for et par måneder siden. Det er også mange som VIL mye. Noen må gå av med kramper og slitne bein, det er slik vi ønsker at det skal være. Vi viser spilleglede og er flink til å «backe up» hverandre.6 poeng av 6 mulige, samt 10-0 i målforskjell skal vi selvsagt også være godt fornøyd med.

Vi har en veldig god tropp og kommer til å benytte mange spillere hver eneste kamp.

Neste kamp er førstkommende mandag borte mot Ridabu. Begge lag står med 6 poeng, så dette blir en «jysare». K.O 20:00 på Black River Park. Håper mange tar turen.

Vi kan love at vi skal gi 100% uansett om det er regnvær eller sol.